آموزش رایت دیسک بازی پلی استیشن 1و2

برای رایت کردن بازی پلی استیشن 1 می بایست شما فایلی با فرمت بین bin از بازی داشته باشید، برای ایمیج گرفتن از سی دی بازی پلی استیشن 1 من نرم افزار پاور ایزو (دانلود Power ISO) رو به خاطر محیط کاربری ساده و دلپسند و پشتیبانی از زبان زیبای فارسی پیشنهاد می کنم که در ادامه این آموزش می توانید آن را دانلود نمایید.

مثلا شما یک سی دی بازی رزیدنت اویل 3 یا فوتبال 99 دارید که می خواهید یک نسخه دیگه از اون رایت کنید و یا از اون فایل برای استفاده در شبیه ساز بازی پلی استیشن 1 در کامپیوتر استفاده کنید.

خب اول نرم افزار پاور ایزو رو از اینجا دانلود نمایید و سپس آن را نصب نمایید، بعد از نصب نیاز است سیستم را ری استارت کنید.

برای فارسی کردن در نوار بالای برنامه روی Option کلیک و گزینه ی Language زبان فارسی را انتخاب کنید.

آموزش ایمیج گرفتن و رایت بازی پلی استیشن 1 و 2

در قدم دوم سی دی بازی رو داخل دی وی دی رایتر DVD-R کامپیوتر بگذارید و برنامه پاور ایزو Power ISO را باز نمایید.

در نوار ابزار بالا روی آیتم کپی کلیک و گزینه ی، ساختن ایمیج از سی دی / دی وی دی را انتخاب نمایید.

در قدم بعدی آدرس فایل مقصد یعنی جایی که می خواهید فایل ذخیره شود را تنظیم نمایید.

و بعدش گزینه ی پایینیش یعنی فرمت فایل Output image file format را زده و فرمت بین bin/Cue را انتخاب نمایید.

در قدم بعد روی گزینه ی پایین روی تایید یا OK کلیک نمایید تا عملیات ایمیج گیری از سی دی آغاز شود.

نحوه رایت بازی پلی استیشن 1

حالا نوبت به رایت بازی پلی استیشن 1 می رسد، فرض می کنیم که شما می خواهید از فایل ایمیج گرفته بر روی یک CD دیگر کپی بگیرید تا بتوانید آن بازی را داخل PS1 اجرا نمایید.

در نوار ابزار بالای برنامه پاور ایزو روی گزینه ی رایت write کلیک نمایید، فایل مبدا را روی فایلی که ایمیج گرفتید تنظیم کنید و سرعت رایت را نیز روی 8x ایکس یا 16x ایکس قرار بدهید و حالا روی گزینه ی رایت کلیک نمایید.

نحوه ی ایمیج گرفتن از بازی پلی استیشن 2

خب برای ایمیج گرفتن از بازی PS2 همین دستورالعمل هایی که در بالا توضیح دادیم را انجام بدهید با این تفاوت که موقع انتخاب فرمت آن را روی ایزو iso تغییر دهید و عملیات ایمیج گیری را آغاز نمایید.

نحوه رایت بازی پلی استیشن 2

خب برای رایت بازی پلی استیشن 2 نیز دستورات بالا که برای پلی استیشن 1 که توضیح دادیم را اجرا نمایید، یعنی روی گزینه ی رایت کلیک و سپس آدرس جایی که فایل ایمیج قرار دارد را تنظیم می کنیم، حالا می ماند سرعت رایت که آن را روی 8 ایکس یا 16 ایکس قرار دهید و سپس در آخر در قسمت پایین روی رایت write یا Burn کلیک نمایید تا عملیات رایت روی سی دی یا دی وی دی آغاز شود.

مزایای فایل ایمیج

فایل ایمیج از آلوده شدن در برابر ویروس، تروجان و بدافزارهای مختلف در امان می باشد.

فایل ایمیج ماهیت خود را کامل حفظ می کند و از پاشیدگی محتویات خود جلوگیری می کند دقیقا مثل سی دی یا دی وی دی رایت شده که از گزند ویروس و خراب شدن محتویات در امان است، البته به غیر از خش برداشتن یا شکستن آن.

نکته : یک قسمت از تنظیمات رایت برای معلوم کردن سی دی یا دی وی دی که عملیات رایت بر روی آن انجام می شود هست که بازی های پلی استیشن 2 که حجم آن ها کم تر از 800 مگابایت است CD می باشد و بیشتر از آن DVD.

منبع:همکار عزیز هوشیار

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

​​​دیگران پسندیده اند

دسته بندی ها

ارتباط مستقیم وسریع​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید